Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktika profesního vzdělávání
Veselá, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Havlínová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První se zabývá teoretickým pohledem nejprve na vzdělávání dospělých, na jeho vývoj a specifika. V další části jsou uvedeny rozdíly mezi vzděláváním dospělých a dětí. Poté je práce zaměřena na osobnost lektora a na didaktický process, jeho cíle, metody, formy a prostředky. Na závěr teoretické části je shrnuta podstata zpětné vazby. Druhá část je shrunutím provedeného výzkumu, kde respondenty jsou sami lektoři. Z výzkumu se dozvíme, do jaké míry jsou kompetentní k výkonu lektorského povolání z hlediska pedagogického, resp. didaktického. Při výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření s uzavřenými i otevřenými otázkami.
Náměty pro vyučování basketbalu v tělesné výchově na 2. stupni základních škol
Velenský, Ondřej ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Náměty pro vyučování basketbalu v tělesné výchově na 2. stupni základních škol Cíle: Práce se zabývá problematikou teorie a didaktiky basketbalu v zaměřenosti na tělesnou výchovu na 2. stupni základních škol. Záměrem práce je poukázat na tendence, které prostřednictvím odborných materiálů ale i zkušeností ovlivňovaly a ovlivňují didaktiku basketbalu. Metody: Práce má povahu teoretického elaborátu. Hlavní metodou je literární rešerše a komparace odborných poznatků. Výsledky: Je zřejmé, že požadavky na výuku sportovních her se oproti tradičním postupům změnily. Do popředí se dostává žák, jeho činnost v didaktickém procesu a pěstování jeho trvalého zájmu o pohybové aktivity. Základní didaktická otázka proto zní nikoli jak vyučovat, ale jak vytvářet podmínky pro učení. Pro učební proces v basketbalu ale i jiných sportovních her se doporučuje vytvářet takové podmínky, které respektují jednak charakter herního výkonu, jednak mentální a výkonovou úroveň žáka. Klíčová slova: hra, sportovní hra, basketbal, didaktický proces
Didaktika profesního vzdělávání
Veselá, Petra ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Havlínová, Ivana (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První se zabývá teoretickým pohledem nejprve na vzdělávání dospělých, na jeho vývoj a specifika. V další části jsou uvedeny rozdíly mezi vzděláváním dospělých a dětí. Poté je práce zaměřena na osobnost lektora a na didaktický process, jeho cíle, metody, formy a prostředky. Na závěr teoretické části je shrnuta podstata zpětné vazby. Druhá část je shrunutím provedeného výzkumu, kde respondenty jsou sami lektoři. Z výzkumu se dozvíme, do jaké míry jsou kompetentní k výkonu lektorského povolání z hlediska pedagogického, resp. didaktického. Při výzkumu je použita metoda dotazníkového šetření s uzavřenými i otevřenými otázkami.
Návrh a experimentální ověření portfólia učebních pomůcek v účetnictví
Bromová, Michaela ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou didaktických pomůcek ve výchovně vzdělávacím procesu. V první části je pozornost věnována analýze funkcí didaktických pomůcek a míře významnosti jejich postavení ve výuce. Seznámí nás se všemi teoretickými znalostmi, které by měl každý z pedagogů znát, ještě před tvorbou a zařazením příslušné pomůcky do hodiny. Kromě teorie poskytuje i základní pohled do současného moderního pojetí těchto didaktických prostředků. Dále je zde rozebrána tato oblast z hlediska experimentálního ověření účinnosti učebních pomůcek ve vyučování. Tento výzkum ukazuje, jak velkou či malou úroveň důležitosti má tento prostředek v celém výchovně vzdělávacím procesu a jaké ostatní výsledky byly po intenzivním zařazování učebních pomůcek do hodin účetnictví dosaženy. Detailní rozbor poukáže na všechny změny a tendence, které zavládly v průběhu realizace experimentu a také po jeho ukončení. Na závěr nechybí ani rady a doporučení, sestavené na základě hodnocení výsledků, které byly dosaženy v rámci pedagogického experimentu.
Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. stupni ZŠ
MARKOVÁ, Miroslava
Předmětem bakalářské práce ?Rukověť výuky plavání pro učitele a rodiče dětí na I. Stupni ZŠ? je vytvoření ?manuálu? výuky plavání v rámci její začlenění do povinné tělesné výchovy na I. Stupni základní školy. Tento by měl sloužit učitelům, kteří se zúčastňují výuky plavání se svými žáky, k poznání a pochopení významu jednotlivých aktivit, jejich smyslu a významu pro zdravý vývoj dětí, uskutečňovaných v rámci výuky plavání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.